Załącznik Nr 1 do Zarządzenie nr 46/2005 - Procedura naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Radomiu

Breadcrumbs

Treść strony

Załącznik Nr 1

do zarządzenia NR 46/2005 r.

Starosty Radomskiego

z dnia 28września 2005 roku

w sprawie wprowadzenia: Procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Radomiu

 

 

Procedura naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze

stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Radomiu

 

§ 1

Procedura określa zasady i tryb przeprowadzania naboru w Starostwie Powiatowym w Radomiu na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 22 marca 1990 roku pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593, z późn. zm.), zwane dalej wolnymi stanowiskami urzędniczymi.

§ 2

  1. Zatrudnianie pracowników jest kluczowym elementem strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w Starostwie. Opiera się na zasadach jawności, otwartości i konkurencyjności.
  2. Procedura zapewnia zatrudnianie pracowników na określone stanowiska pracy w Starostwie o odpowiednich kwalifikacjach, predyspozycjach, zapewniających prawidłowe wypełnianie celów Urzędu oraz realizację osobistych planów i ambicji zawodowych.
  3. Przez zatrudnianie pracowników rozumie się przeprowadzenie procedury naboru na wolne stanowisko pracy, zwane dalej stanowiskiem urzędniczym, o określonych kwalifikacjach potencjalnego kandydata (profil osobowościowy) z wymogami stawianymi na danym stanowisku pracy (profil zawodowy).

§ 3

  1. Nabór na wolne stanowiska urzędnicze odbywa się w ramach procedury rekrutacyjnej.
  2. Za przeprowadzenie naboru odpowiada starosta lub upoważniony przez niego pracownik.
  3. Przed rozpoczęciem procedury rekrutacyjnej starosta określi zasady rekrutacji.
  4. Przez zasady rekrutacji rozumieć należy ustalenie systemu oceny spełniania przez kandydatów wymagań podstawowych i dodatkowych związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska.
  5. Osobą wyłonioną w drodze naboru jest ten spośród kandydatów, który otrzymał najwięcej punktów.
  6. Nabór na wolne stanowiska urzędnicze przeprowadza komisja rekrutacyjna.

§ 4

Procedura rekrutacyjna składa się z następujących etapów naboru:

a) decyzji w sprawie rozpoczęcia naboru na wolne stanowisko urzędnicze,

b) przygotowanie i publikacja ogłoszenia,

c) powołanie komisji rekrutacyjnej,

d) przyjmowanie dokumentów ,

e) wstępnej selekcji kandydatów- analiza dokumentów pod względem formalnym,

f) merytorycznej selekcji kandydatów,

g) wyłonienia kandydata,

h) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,

i) nawiązanie stosunku pracy,

j) ogłoszenie wyników naboru.

§ 5

  1. Decyzje o rozpoczęciu naboru podejmuje starosta .
  2. Zgłoszenie zapotrzebowania na zatrudnienie pracownika może składać naczelnik Wydziału.
  3. Naczelnik Wydziału jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki przekazać staroście lub sekretarzowi zgłoszenie, gdy konieczność przeprowadzenia procedury naboru można ustalić z wyprzedzeniem.
  4. Wzór zgłoszenia zawiera załącznik nr 1.
  5. Wraz ze zgłoszeniem przekazuje się opis stanowiska pracy (zał. Nr 2), którego dotyczy nabór oraz zakres zadań wykonywanych na tym stanowisku.

§ 6

  1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze zawiera: nazwę i adres, dane identyfikacyjne pracodawcy
  2. określenie stanowiska urzędniczego, wraz ze wskazaniem rodzaju stosunku pracy, który ma zostać nawiązany w wyniku procedury rekrutacyjnej; w przypadku umowy o pracę należy wskazać rodzaj umowy, która ma zostać nawiązana,
  3. określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
  4. wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
  5. określenie zasad wynagradzania na danym stanowisku urzędniczym,
  6. wskazanie wymaganych dokumentów,
  7. określenie terminu i miejsca składania dokumentów,
  8. wskazanie zasad przeprowadzania procedury rekrutacyjnej i określenie, w jaki sposób uczestnicy będą o niej informowani.

§ 7

  1. Ogłoszenie o przeprowadzeniu naboru na wolne stanowisko urzędnicze podlega umieszczeniu w:
    1. Biuletynie Informacji Publicznej,
    2. na tablicy ogłoszeń w Starostwie,
    3. Powiatowym Urzędzie Pracy w Radomiu.
  2. Ogłoszenie o przeprowadzeniu naboru na wolne stanowisko urzędnicze publikuje się w :
    1. prasie lokalnej,
    2. prasie ogólnopolskiej,
    3. akademickich biurach karier,
    4. tablicach informacyjnych na obszarze powiatu,
    5. inny wskazany przez starostę sposób.
  3. Decyzję o publikacji ogłoszenia w inny sposób niż określony w § 8 ust.1 podejmuje starosta określając zasady publikacji ogłoszenia.
  4. W przypadku publikacji ogłoszenia w inny sposób niż określony w § 8 ust. 1 publikacja ogłoszenia nie musi zawierać wszystkich informacji, o których mowa w § 6 ust.1.W ogłoszeniu tym musi być jednak informacja o sposobach dotarcia do pełnej treści ogłoszenia.
  5. Wzór ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko pracy stanowi załącznik nr 3.

§ 8

W Biuletynie Informacji Publicznej, zwanym dalej Biuletynem jest wydzielone miejsce dla publikacji informacji o naborze.

  1. Informacje umieszczone w Biuletynie będą publikowane do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej.
  2. Celem ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze jest przekazanie w sposób jasny i przystępny informacji dotyczących naboru. Ogłoszenie ma stanowić kompletny zbiór informacji o naborze.
  3. Poza informacjami zawartymi w ogłoszeniu, o którym mowa § 6 ust.1 innych informacji się nie udziela.

§ 9

W Starostwie Powiatowym w Radomiu przeznaczona jest specjalna tablica dla celu publikacji informacji o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.

§ 10

  1. Wymagania dotyczące stanowiska, na które jest przeprowadzany nabór, w zakresie predyspozycji i zdolności ogólnych oraz umiejętności kierowniczych, mogą obejmować w szczególności:
    1. zdolności analityczne,
    2. kreatywność,
    3. elastyczność,
    4. pewność siebie,
    5. komunikatywność,
    6. odporność na stres,
    7. umiejętność pracy w zespole,
    8. umiejętność kierowania zespołem,
    9. umiejętność myślenia strategicznego.

§ 11

  1. Wymagania dotyczące stanowiska, na które jest przeprowadzany nabór, w zakresie wiedzy fachowej mogą obejmować :
    1. wiedzę i doświadczenie w zakresie określonych zagadnień,
    2. umiejętności zawodowe,
    3. znajomość języka lub języków obcych.
  2. Starosta może wskazać niezbędne wymagania związane ze stanowiskiem urzędniczym, a w przypadku wymagań dodatkowych ustalić maksymalną liczbę punktów możliwych do uzyskania w ramach procedury rekrutacyjnej przysługujących za spełnienie każdego z wymagań dodatkowych. W odniesieniu do wybranych wymagań dodatkowych możliwe jest zróżnicowanie oceny stopnia spełnienia danego wymogu.
  3. Starosta może wprowadzić takie wymagania podstawowe, w odniesieniu do których możliwe jest ustalenie liczby punktów przy której uznaje się, że dany wymóg jest spełniony.
  4. Starosta wskazuje sposób, w jaki wymagania dotyczące stanowiska, na które jest przeprowadzany nabór podlegają weryfikacji w ramach procedury rekrutacyjnej.

§ 12

  1. Kandydaci na wolne stanowiska urzędnicze są zobowiązani złożyć następujące dokumenty:
    1. list motywacyjny
    2. życiorys - curriculum vitae,
    3. kwestionariusz osobowy,
    4. kserokopie świadectw pracy (jeżeli jest to kolejne zatrudnienie),
    5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
  2. Dodatkowe dokumenty może określać ogłoszenie o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.
  3. Na żądanie komisji rekrutacyjnej kandydaci są zobowiązani dostarczyć oryginały dokumentów o których mowa w § 13 ust. 1 pkt d – e. W przypadku dokumentów, których mowa w ust.2 zasadę tą stosuje się odpowiednio.

§ 13

  1. Termin składania dokumentów nie może być krótszy niż 14 dni od daty opublikowania ogłoszenia o konkursie w Biuletynie.
  2. Termin składania dokumentów, z uwzględnieniem zasady wyrażonej w ust.1, określa każdorazowo starosta. Wskazuje on datę rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania dokumentów.
  3. Przy obliczaniu innych terminów stosuje się zasadę wyrażoną w ust.2 .

§ 14

  1. Dokumenty składane są przez kandydatów w siedzibie urzędu w sposób wskazany w ogłoszeniu lub drogą pocztową.
  2. W razie złożenia dokumentów drogą pocztową, za ich datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego polskiego urzędu pocztowego.

§ 15

  1. Dokumenty przyjmowane są tylko w terminie wskazanym w ogłoszeniu. Po jego upływie dokumenty nie podlegają rozpatrzeniu.
  2. Nie przyjmuje się dokumentów w przypadku braku rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze.

§ 16

  1. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w ramach procedury rekrutacyjnej dołącza się do jego akt osobowych.
  2. Dokumenty kandydatów, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą w Starostwie, przez okres 2 lat a następnie przekazywane do archiwum zakładowego.
  3. Dokumenty pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

§ 17

  1. Komisję rekrutacyjną, zwaną dalej komisją, powołuje starosta.
  2. Do zadań komisji należy:
    1. dokonanie wstępnej selekcji kandydatów,
    2. merytorycznej selekcji kandydatów,
    3. wyłonienia kandydata, z którym ma zostać nawiązany stosunek pracy.
  3. W skład komisji wchodzi:
    1. starosta lub sekretarz, jako przewodniczący
    2. naczelnik wydziału, w którym ma zostać zatrudniony pracownik, wyłoniony w drodze naboru, lub osoba wyznaczona przez starostę
    3. inspektor ds. kadr, jako sekretarz komisji.
  4. Członkiem komisji nie może być osoba, która jest małżonkiem kandydata lub jego krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, albo pozostaje wobec niego w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do jej bezstronności.
  5. Osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu konkursu nie mogą przystąpić do tego konkursu.

§ 18

  1. Komisja działa do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej.
  2. Komisja obraduje na posiedzeniach. Z posiedzenia komisji jest sporządzany protokół.
  3. Protokół sporządza sekretarz komisji. Protokół podpisują członkowie komisji. Protokół stanowi załącznik do protokołu przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
  4. Komisja obraduje w pełnym składzie.

§ 19

Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów przeprowadzana jest w celu ustalenia, czy kandydat spełnia wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

  1. Wstępną selekcję kandydatów przeprowadza komisja rekrutacyjna.
  2. Wstępna selekcja kandydatów dokonywana jest poprzez analizę dostarczonych przez nich dokumentów.

§ 20

  1. Po przeprowadzeniu wstępnej selekcji kandydatów komisja rekrutacyjna przygotowuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. (zał. nr 4)
  2. Nie umieszczenie na liście jest jednoznaczne z niespełnieniem kryteriów, o których mowa w ust.1.
  3. Lista podlega publikacji w Biuletynie nie później niż w terminie 14 dni roboczych licząc od dnia upływu terminu składania dokumentów.

§ 21

  1. Merytoryczna selekcja kandydatów obejmuje rozmowę kwalifikacyjną.
  2. Celem dokonania oceny wiedzy fachowej kandydatów może być przeprowadzenie testu kwalifikacyjnego.
  3. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest sprawdzenie wymagań, o których mowa w § 10 – 11 w szczególności w sytuacji, gdy nie przeprowadza się testów kwalifikacyjnych.

§ 22

  1. Rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem prowadzi komisja rekrutacyjna.
  2. Rozmowy są przeprowadzane z kandydatami w porządku alfabetycznym.
  3. Odpowiedzi kandydatów podlegają ocenie w skali 0 – 2 pkt.
  4. Maksymalna ilość punktów uzyskanych łącznie z rozmowy kwalifikacyjnej od wszystkich członków komisji wynosi 20 pkt.
  5. Z przebiegu rozmowy sporządza się protokół. Protokół stanowi załącznik do protokołu z przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska urzędnicze. (zał. nr 5)

§ 23

  1. Z kandydatem wyłonionym w drodze naboru nawiązuje się niezwłocznie stosunek pracy, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy.
  2. W przypadku, gdy kandydat wyłoniony w drodze naboru odmówi nawiązania stosunku pracy, stosunek pracy nawiązuje się z kolejną osobą spośród kandydatów wymienionych w protokole naboru, o którym mowa w art. 3 e ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593, z późn. zm.

§ 24

  1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
  2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
    1. nazwę i adres jednostki,
    2. określenie stanowiska urzędniczego,
    3. imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
    4. uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
  3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy.
  4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.
  5. Wzór ogłoszenia o wyniku naboru stanowi załącznik nr 6 i 6a do niniejszej procedury.

Aktualności

  • 2021.09.20

    Nowy wóz strażacki z okazji 95-lecia działalności OSP Czarna

    W sobotę, 18 września druhowie z Ochotniczej Straży Pożarnej w Czarnej przeżywali ważne wydarzenie – 95 lecie działalności jednostki połączone z oficjalnym przekazaniem do użytku nowego samochodu ratowniczo – gaśniczego.

  • 2021.09.17

    Budowa obwodnicy Skaryszewa

    Biuro Arkas-Projekt z Olsztyna działająca na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zaprasza mieszkańców miasta i gminy Skaryszew do  wzięcia udziału w „II akcji informacyjnej” dotyczącej projektowanej obwodnicy Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9.

    Formularze opinii i uwag na temat przebiegu trasy można przesyłać w terminie: do dnia 30 września 2021 r.

    Materiały informacyjne dostępne są na stronie internetowej:

    https://dk9-obwodnica-skaryszewa.pl

  • 2021.09.16

    Jazda z miasta! po powiecie radomskim

    Już w najbliższą niedzielę kolejna wyprawa z cyklu Jazda z miasta!, której celem będzie leśny Przystanek Historia w pobliżu Augustowa.

    Na przedostatnią w tym roku „Jazdę z miasta!” zapraszają Salon Rowerowy Rodex, Bractwo Rowerowe i radomski oddział Gazety Wyborczej. Swój udział w wydarzeniu ma także Powiat Radomski. Na mecie przeprowadzony zostanie konkurs wiedzy  o powiecie a w nagrodę uczestnicy dostaną przydatne gadżety promocyjne takie jak: torba sportowa, ręcznik szybkoschnący czy kubek z logo powiatu. Zachęcamy do udziału w wyprawie, a więcej o przebiegu trasy mówi Paweł Matracki.

     

  • 2021.09.13

    Wielki plac budowy na drogach Powiatu Radomskiego

    W tym roku w Powiecie Radomskim zostanie przebudowanych ponad 21 kilometrów dróg powiatowych w kolejnych kilku gminach. Jednocześnie pięć innych odcinków zostanie wyremontowanych wraz z odnową nawierzchni. Prace mają zakończyć się do końca października, a w niektórych przypadkach do końca listopada.

  • 2021.09.01

    Powiatowe szkoły średnie na dużym plusie

    Od środy, 1 września 1702 uczniów rozpocznie naukę w szkołach średnich i placówkach oświatowych, prowadzonych przez Powiat Radomski. Wszystkie są doskonale przygotowane do nowego roku szkolnego, ponieważ podczas wakacji wiele obiektów szkolnych zostało zmodernizowanych. Powiatowa edukacja zmienia się na plus, a to za sprawą potężnych inwestycji, których wartość przekroczyła już kwotę 12 milionów złotych. Najważniejsze z nich to rozbudowa Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Chwałowicach czy budowa nowoczesnej sali gimnastycznej oraz wirtualnej strzelnicy przy liceum w Pionkach.

     

  • 2021.08.30

    Dożynki Województwa Mazowieckiego

    W ostatnią niedzielę sierpnia w Muzeum Wsi Radomskiej obyły się Dożynki Województwa Mazowieckiego. W konkursie na najładniejszy wieniec dożynkowy Powiat Radomski otrzymał trzecie miejsce. Nagrodzony wianek przygotowali mieszkańcy Lisowa w gminie Jedlińsk, a ośpiewali go członkowie Zespołu śpiewaczego z Bieniędzic w gminie Wolanów.

     

  • 2021.08.25

    Zapraszamy na sentymentalną podróż w czasie!

    Już od najbliższego piatku, 27 sierpnia w Powiatowym Instytucie Kultury w Iłży można oglądać wystawę zdjęć dawnej Iłży.

  • 2021.08.24

    O strefie ciszy w Jagodnie oraz inwestycjach powiatu

    W poniedziałek, 23 sierpnia o godz. 10 rozpoczęła się kolejna, 23 sesja Rady Powiatu Radomskiego. Radni przegłosowali szereg uchwał, dotyczących m.in. działań nadzoru wodnego, zmiany w sieci powiatowych szkół średnich czy pomocy zdrowotnej dla nauczycieli. Przyjęto również informację o wykonaniu planu finansowego dwóch powiatowych szpitali w Pionkach oraz Iłży. Najwięcej emocji wzbudził projekt uchwały, skierowany do Rady przez grupę wędkarzy, dotyczący ponownego ustanowienia tzw. strefy ciszy na zalewie Jagodno.

     

  • 2021.08.20

    Koperta Życia dla mieszkańców Powiatu Radomskiego

    Powiat Radomski rozpoczął program Kopreta Życia. Koperty są dostępne w Starostwie Powiatowym w Radomiu.

  • 2021.08.13

    Ponad 800 tys. złotych na wsparcie niepełnosprawnych

    Ponad 800 000 złotych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z „Programu wyrównywania różnic między regionami III” w 2021 r. pozyskało Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu.

Kalendarium

«czerwiec2021»
PnWtŚrCzwPtSobNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Kontakt

Uwaga! Od dnia 1 stycznia 2017 r. przy dokonywaniu zakupu/sprzedaży towarów i usług, wystawianiu bądź otrzymywaniu faktur obowiązują dane:

Nabywca: Powiat Radomski

ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom

NIP: 948-26-04-208
REGON: 670223110

Odbiorca: Starostwo Powiatowe w Radomiu

ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom


Numery telefonów centrali:

  • tel. +48 48 365 58 01
  • fax +48 48 365 58 07

Bezpośrednie numery telefonów


Godziny urzędowania:

  • poniedziałek 8:00 - 16:00; Wydział Komunikacji przyjmuje petentów w godzinach 8:00 - 15:30,
  • wtorek - czwartek 7:30 - 15:30; Wydział Komunikacji przyjmuje petentów w godzinach 7:30 - 15:00,
  • piątek 7:00 - 15:00; Wydział Komunikacji przyjmuje petentów w godzinach 7:00 - 14:30.

Skrzynki pocztowe:


Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /spradom/skrytka


Konta bankowe

  • rachunek dochodów Skarbu Państwa (opłaty melioracyjne, użytkowanie wieczyste gruntów Skarbu Państwa, opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, karty parkingowe, legitymacje osoby niepełnosprawnej i ich duplikaty):
    38 1600 1462 1839 9265 3000 0005
  • rachunek dochodów własnych (opłaty komunikacyjne i geodezyjne, karty wędkarskie, płatności za faktury):
    98 1600 1462 1821 4410 6000 0002
  • rachunek sum depozytowych (wadia, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, dzierżawa obwodów łowieckich):
    71 1600 1462 1821 4410 6000 0003
  • opłata skarbowa za czynności urzędowe:
    52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
  • rachunek dochodów własnych (kary pieniężne wynikające z ustawy Prawo o Ruchu Drogowym):
    92 1600 1462 1821 4410 6000 0013
  • rachunek sum depozytowych (zezwolenia na zbieranie odpadów):
    76 1600 1462 1821 4410 6000 0010

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.