UCHWAŁA RADY POWIATU W RADOMIU w sprawie budżetu powiatu na 2005 rok

Breadcrumbs

Treść strony

UCHWAŁA NR 242/XXIII/2004

RADY POWIATU W RADOMIU

z dnia 29 grudnia 2004 roku

 

w sprawie budżetu powiatu na 2005 rok

 

Na podstawie art. 12 pkt 5, pkt 8 lit. c i d, art. 51 ust. 3 oraz art. 61 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 z 2001 roku, poz. 1592 z późn. zm.), art. 48, art. 52, art. 109, art. 110, art. 112, art. 116, art. 118, art. 124, art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.), art. 5, 7 i 8 ustawy z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966) uchwala się, co następuje:

 

§ 1

Ustala się dochody budżetu powiatu ogółem w wysokości 52.646.504 złote, zgodnie z załącznikami Nr 1 i 2.

 

§ 2

Ustala się wydatki budżetu powiatu ogółem w wysokości 52.559.797 złotych, zgodnie z załącznikami Nr 3 i 4.

 

§ 3

  1. Nadwyżka budżetowa budżetu powiatu wyniesie 86.707 złotych i przeznaczona zostanie na spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczek w latach ubiegłych.
  2. Planowane przychody i rozchody powiatu zawiera załącznik Nr 5 do uchwały.
  3. Prognozuje się kwotę długu powiatu, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały.
  4. Wydatki na obsługę długu powiatu stanowią kwotę 312.641 złotych i pokryte będą z części oświatowej i wyrównawczej subwencji ogólnej oraz z dochodów własnych powiatu.

 

§ 4

W ramach dochodów i wydatków określonych w §§ 1 i 2 ustala się:

  1. Dochody i wydatki na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych powiatowi ustawami w wysokości 7.759.841 złotych oraz dochody związane z realizacją zadań rządowych w wysokości 416.800 złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały.
  2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych i powierzonych wykonywanych na mocy umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 151.337 złotych, zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały.

 

§ 5

  1. Określa się dotacje celowe dla gmin i powiatów na realizację zadań własnych powiatu powierzonych w drodze umów i porozumień w wysokości 930.179 złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.
  2. Określa się dotacje celowe dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych w wysokości 341.780 złotych, zgodnie z załącznikiem nr 10.

 

§ 6

  1. Ustala się plan zadań inwestycyjnych realizowanych w roku budżetowym, zgodnie z załącznikiem nr 11 do uchwały.
  2. Określa się wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi oraz programami realizowanymi ze środków Funduszy Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały.

 

§ 7

Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 400.000 złotych oraz rezerwy celowe w kwocie łącznej 466.057 złotych, z tego na:

- waloryzację wynagrodzeń nauczycieli i pozostałych pracowników nie będących nauczycielami wraz z wydatkami pochodnymi od wynagrodzeń - 405.557 złotych,

- organizację imprez powiatowych w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego - 34.500 złotych,

- organizację imprez powiatowych w zakresie kultury fizycznej i sportu - 26.000 złotych.

 

§ 8

Ustala się przychody i wydatki:

  1. Środków specjalnych, zgodnie z załącznikiem Nr 13.
  2. Gospodarstw pomocniczych, zgodnie z załącznikiem Nr 14.
  3. Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załącznikiem Nr 15.

 

§ 9

  1. Ustala się termin przekazywania pobranych dochodów własnych powiatu przez samorządowe jednostki budżetowe do dnia 10 następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, a w miesiącu grudniu w ciągu 3 dni od ich wpływu na subkonto dochodów danej jednostki.
  2. Pobrane dochody własne w wysokości do 100 zł. należy przekazać jednorazowo po przekroczeniu tej kwoty, bądź do końca danego roku.
  3. Ustala się termin odprowadzenia dochodów uzyskanych przez samorządowe jednostki budżetowe za rok budżetowy w styczniu następnego roku oraz niewykorzystanych wydatków za ten rok do 7 dnia po zakończeniu roku.
  4. Uzyskane przez samorządowe jednostki budżetowe refundacje (zwroty) wydatków dotyczące wynagrodzeń osobowych i pochodnych dokonywane w roku 2005 przyjmowane będą na rachunki bieżące tych jednostek i zmniejszają wykonanie tych wydatków w roku budżetowym.

 

§ 10

  1. Upoważnia się Zarząd Powiatu do:
    1. dokonywania przeniesień wydatków budżetowych między jednostkami, rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu budżetowego.
    2. przekazania dyrektorom jednostek budżetowych powiatu uprawnień do dokonywania przeniesień wydatków w ich planach finansowych między paragrafami w ramach tego samego działu i rozdziału budżetowego.
    3. zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych do wysokości 1.500.000 złotych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu.
    4. udzielania pożyczek, poręczeń i gwarancji w roku budżetowym do wysokości 1.000.000 złotych.
    5. spłaty zobowiązań powiatu wykazanych w załączniku nr 5 i nr 6 do uchwały oraz do zabezpieczenia w formie weksla in blanco przyznanej dotacji celowej na realizację programu PHARE przez Powiatowy Urząd Pracy (534.050 złotych).
  2. Upoważnia się Dyrektorów jednostek budżetowych powiatu do zaciągania zobowiązań przekraczających plan wydatków w roku budżetowym z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin ich zapłaty upływa w roku następnym, a mianowicie z tytułu: opłat pocztowych, rozmów telefonicznych, energii elektrycznej i cieplnej, wody i odprowadzania ścieków oraz zimowego utrzymania dróg.

 

§ 11

Wykonanie uchwały zleca się Zarządowi Powiatu.

 

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 roku i podlega ogłoszeniu w sposób przewidziany dla aktów prawa miejscowego.

Aktualności

  • 2018.06.20

    Udane mistrzostwa

    Cztery medale wywalczyli zawodnicy Klubu Sportowego Centrum Tang Soo Do Pionki podczas Mistrzostw Polski Kickboxingu Light Contact PZKB, które odbyły się w Kurzętniku. W mistrzostwach wzięło udział blisko pięciuset zawodników z 77 klubów.
  • 2018.06.20

    Laureaci z „Zielonego”

    Ogłoszono wyniki VI edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Pamięć Nieustająca”, którego laureatami zostało 29. uczniów  Zespołu Szkół im. J. Śniadeckiego w Pionkach.

  • 2018.06.18

    Zarząd Powiatu z absolutorium

    15 czerwca br. Rada Powiatu Radomskiego powiedziała Zarządowi większościowe „tak”, przyjmując sprawozdania: finansowe oraz z wykonania budżetu za 2017 rok. Za udzieleniem absolutorium głosowało 15 radnych, 8 było przeciw, jeden wstrzymał się od głosu.
  • 2018.06.11

    Upalna „Niedziela z Powiatem”

    Fachowe porady kadry starostwa, konkurencje sportowo - rekreacyjne oraz konkurs wiedzy - to tylko nieliczne atrakcje jakie czekały na mieszkańców Pionek podczas kolejnego wydarzenia społeczno – kulturalnego „Niedziela z Powiatem”, których współorganizatorem jest marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
  • 2018.06.05

    „Niedziela z Powiatem” w Bartodziejach

    Za nami druga odsłona „Niedzieli z Powiatem”, organizowanej przez  Starostwo Powiatowe w Radomiu  przy wsparciu marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika, która odbyła się w Bartodziejach w gminie Jastrzębia.

  • 2018.06.05

    Jak zapobiegać ….upadkom

    W placówce terenowej KRUS w Radomiu podsumowano VIII edycję etapu powiatowego Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla uczniów szkół podstawowych pn. „Bezpiecznie na wsi mamy  – upadkom zapobiegamy!” zorganizowanego przez  Placówkę Terenową Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Radomiu.

  • 2018.05.29

    Niedziela w Suskowoli

    Przy pięknej, upalnej pogodzie odbyło się pierwsze z cyklu  10 wydarzeń społeczno – kulturalnych „Niedziela z Powiatem”, których współorganizatorem jest marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. Na inaugurację ekipa Starostwa Powiatowego w Radomiu  wybrała się  na teren stadionu w Suskowoli w gminie Pionki.

  • 2018.05.25

    Posadziliśmy 1000 dębów w Marculach

    Ponad tysiąc sadzonek dębów szypułkowych posadzili pracownicy Starostwa Powiatowego, wsparci przez radnego Marka Jarosza i przedstawicieli urzędu miasta i gminy w Iłży. Akcja, w której czynnie uczestniczył i którą dowodził starosta radomski Mirosław Ślifirczyk przy wsparciu sekretarz urzędu Renaty Mazur i wicestarosty Leszka Margasa została bardzo sprawnie przeprowadzona 24 maja br.  w Nadleśnictwie Marcule.

  • 2018.05.24

    Rusza „Niedziela z Powiatem”

    W najbliższą niedzielę, tj. 27 maja o godz. 15.00 na  terenie  Stadionu w Suskowoli rusza pierwsza odsłona tego cyklu  wydarzeń społeczno – kulturalnych „Niedziela z Powiatem ”.

  • 2018.05.23

    W Iłży multimedialnie o historii

    Ponad 100 uczestników z kilkunastu szkół regionu radomskiego wzięło udział w IX edycji konkursu „Historia multimedialnie”, którego podsumowanie odbyło się w Międzypowiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu z siedzibą w Iłży.

Kalendarium

Kontakt

Uwaga!

Od dnia 1 stycznia 2017 r. przy dokonywaniu zakupu/sprzedaży towarów i usług, wystawianiu bądź otrzymywaniu faktur obowiązują nowe dane:

 


Nabywca: Powiat Radomski

ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom

NIP: 948-26-04-208
REGON: 670223110

Odbiorca: Starostwo Powiatowe w Radomiu

ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom

Numery telefonów centrali:

tel. (48) 365 58 01
fax (48) 365 58 07

Godziny urzędowania:
pn: 7.30 - 16.00
wt - cz: 7.30 - 15.30
pt: 7.30 - 15.00

skrzynki pocztowe:
promocja@radompowiat.pl
powiat@radompowiat.pl


 Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /spradom/skrytka


Konta bankowe 

opłata za użytkowanie wieczyste Skarbu Państwa

52 1050 1793 1000 0090 3054 1636

 

dochody własne powiatu (opłata komunikacyjna, geodezyjna, karta wędkarska)

44 1050 1793 1000 0090 3054 1586

 

opłata skarbowa za czynności urzędowe

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

 

 


Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.