Załącznik Nr 1
do Zarządzenia NR 66 /2005
STAROSTY RADOMSKIEGO
z dnia 28 grudnia 2005 roku
PROCEDURA
naboru na stanowiska pomocnicze i obsługi
w Starostwie Powiatowym w Radomiu
§ 1
- Celem procedury jest ustalenie zasad zatrudniania pracowników na stanowiska pomocnicze i obsługi, zagwarantowanie równego dostępu do stanowisk pracy oraz weryfikacja kandydatów na pracowników w oparciu o kryterium fachowości.
- Procedura ma zastosowanie w odniesieniu do działań związanych z przeprowadzeniem naboru na wolne stanowiska pomocnicze i obsługi.
- Niniejszej procedury nie stosuje się w przypadku naboru na stanowiska pracy w ramach robót publicznych i interwencyjnych. Zatrudnienie na w/w stanowiska odbywa się po konsultacji z Powiatowym Urzędem Pracy.
§ 2
- Nabór kandydatów na stanowiska pomocnicze i obsługi jest otwarty.
- Za organizację i przebieg naboru odpowiada Sekretarz Powiatu.
- Otwartość naboru jest realizowana poprzez upowszechnianie informacji o wolnych stanowiskach na stronie internetowej BIP Starostwa oraz tablicy informacyjnej w Starostwie.
§ 3
- Rozpoczęcie naboru poprzedza złożenie wniosku przez Naczelnika Wydziału Organizacji i Nadzoru do Starosty.
- Wniosek powinien zawierać:
- nazwę stanowiska,
- proponowaną datę zatrudnienia,
- proponowane zatrudnienie,w przypadku tworzenia nowego stanowiska krótkie uzasadnienie wniosku.
- Do wniosku należy dołączyć opis stanowiska zawierający:
- nazwę stanowiska,
- wymagane wykształcenie,
- wymagane umiejętności,
- pożądane cechy charakteru.
§ 4
- Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez Starostę pracownik zatrudniony na stanowisku ds. kadr przygotowuje ogłoszenie o naborze i przedstawia je Staroście do akceptacji.
§ 5
- Ogłoszenie o rekrutacji na stanowisko powinno zawierać:
- Nazwę i adres Starostwa,
- Określenie stanowiska,
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem,
- Zakres głównych obowiązków,
- Wskazanie wymaganych dokumentów,
- Określenie terminu i miejsca składania ofert.
- Termin składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w sposób określony w § 2 ust. 3.
§ 6
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, upowszechnia się na stronie internetowej BIP Starostwa oraz tablicy informacyjnej w Starostwie listę osób, które spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
- Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
§ 7
- Starosta zapoznaje się ze wszystkimi dokumentami złożonymi przez kandydatów, dokonuje analizy ofert i rozpatruje zgłoszone oferty.
- Starosta może zatrudnić kandydata na podstawie analizy złożonych podań, bez konieczności przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.
- Wyboru kandydata dokonuje Starosta.
- Starosta może powołać Komisję Rekrutacyjną w której skład wchodzą:
- Sekretarz Powiatu
- Naczelnik Wydziału OiN
- Pracownik zatrudniony na stanowisku ds. kadr
- Komisja dokonuje analizy ofert i wybiera kandydata w drodze jawnego głosowania, zwykłą większością głosów.
§ 8
- Informację o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata.
- Informacja, której mowa w ust. 1 zawiera:
- Nazwę i adres Starostwa,
- Określenie stanowiska pracy,
- Imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego,
- Informację o wyniku naboru upowszechnia się na stronie BIP Starostwa oraz tablicy informacyjnej w Starostwie przez okres co najmniej 3 miesięcy.