Załącznik Nr 1 do Zarządzenie nr 46/2005 - Procedura naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Radomiu

Breadcrumbs

Treść strony

Załącznik Nr 1

do zarządzenia NR 46/2005 r.

Starosty Radomskiego

z dnia 28września 2005 roku

w sprawie wprowadzenia: Procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Radomiu

 

 

Procedura naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze

stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Radomiu

 

§ 1

Procedura określa zasady i tryb przeprowadzania naboru w Starostwie Powiatowym w Radomiu na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 22 marca 1990 roku pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593, z późn. zm.), zwane dalej wolnymi stanowiskami urzędniczymi.

§ 2

  1. Zatrudnianie pracowników jest kluczowym elementem strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w Starostwie. Opiera się na zasadach jawności, otwartości i konkurencyjności.
  2. Procedura zapewnia zatrudnianie pracowników na określone stanowiska pracy w Starostwie o odpowiednich kwalifikacjach, predyspozycjach, zapewniających prawidłowe wypełnianie celów Urzędu oraz realizację osobistych planów i ambicji zawodowych.
  3. Przez zatrudnianie pracowników rozumie się przeprowadzenie procedury naboru na wolne stanowisko pracy, zwane dalej stanowiskiem urzędniczym, o określonych kwalifikacjach potencjalnego kandydata (profil osobowościowy) z wymogami stawianymi na danym stanowisku pracy (profil zawodowy).

§ 3

  1. Nabór na wolne stanowiska urzędnicze odbywa się w ramach procedury rekrutacyjnej.
  2. Za przeprowadzenie naboru odpowiada starosta lub upoważniony przez niego pracownik.
  3. Przed rozpoczęciem procedury rekrutacyjnej starosta określi zasady rekrutacji.
  4. Przez zasady rekrutacji rozumieć należy ustalenie systemu oceny spełniania przez kandydatów wymagań podstawowych i dodatkowych związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska.
  5. Osobą wyłonioną w drodze naboru jest ten spośród kandydatów, który otrzymał najwięcej punktów.
  6. Nabór na wolne stanowiska urzędnicze przeprowadza komisja rekrutacyjna.

§ 4

Procedura rekrutacyjna składa się z następujących etapów naboru:

a) decyzji w sprawie rozpoczęcia naboru na wolne stanowisko urzędnicze,

b) przygotowanie i publikacja ogłoszenia,

c) powołanie komisji rekrutacyjnej,

d) przyjmowanie dokumentów ,

e) wstępnej selekcji kandydatów- analiza dokumentów pod względem formalnym,

f) merytorycznej selekcji kandydatów,

g) wyłonienia kandydata,

h) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,

i) nawiązanie stosunku pracy,

j) ogłoszenie wyników naboru.

§ 5

  1. Decyzje o rozpoczęciu naboru podejmuje starosta .
  2. Zgłoszenie zapotrzebowania na zatrudnienie pracownika może składać naczelnik Wydziału.
  3. Naczelnik Wydziału jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki przekazać staroście lub sekretarzowi zgłoszenie, gdy konieczność przeprowadzenia procedury naboru można ustalić z wyprzedzeniem.
  4. Wzór zgłoszenia zawiera załącznik nr 1.
  5. Wraz ze zgłoszeniem przekazuje się opis stanowiska pracy (zał. Nr 2), którego dotyczy nabór oraz zakres zadań wykonywanych na tym stanowisku.

§ 6

  1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze zawiera: nazwę i adres, dane identyfikacyjne pracodawcy
  2. określenie stanowiska urzędniczego, wraz ze wskazaniem rodzaju stosunku pracy, który ma zostać nawiązany w wyniku procedury rekrutacyjnej; w przypadku umowy o pracę należy wskazać rodzaj umowy, która ma zostać nawiązana,
  3. określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
  4. wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
  5. określenie zasad wynagradzania na danym stanowisku urzędniczym,
  6. wskazanie wymaganych dokumentów,
  7. określenie terminu i miejsca składania dokumentów,
  8. wskazanie zasad przeprowadzania procedury rekrutacyjnej i określenie, w jaki sposób uczestnicy będą o niej informowani.

§ 7

  1. Ogłoszenie o przeprowadzeniu naboru na wolne stanowisko urzędnicze podlega umieszczeniu w:
    1. Biuletynie Informacji Publicznej,
    2. na tablicy ogłoszeń w Starostwie,
    3. Powiatowym Urzędzie Pracy w Radomiu.
  2. Ogłoszenie o przeprowadzeniu naboru na wolne stanowisko urzędnicze publikuje się w :
    1. prasie lokalnej,
    2. prasie ogólnopolskiej,
    3. akademickich biurach karier,
    4. tablicach informacyjnych na obszarze powiatu,
    5. inny wskazany przez starostę sposób.
  3. Decyzję o publikacji ogłoszenia w inny sposób niż określony w § 8 ust.1 podejmuje starosta określając zasady publikacji ogłoszenia.
  4. W przypadku publikacji ogłoszenia w inny sposób niż określony w § 8 ust. 1 publikacja ogłoszenia nie musi zawierać wszystkich informacji, o których mowa w § 6 ust.1.W ogłoszeniu tym musi być jednak informacja o sposobach dotarcia do pełnej treści ogłoszenia.
  5. Wzór ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko pracy stanowi załącznik nr 3.

§ 8

W Biuletynie Informacji Publicznej, zwanym dalej Biuletynem jest wydzielone miejsce dla publikacji informacji o naborze.

  1. Informacje umieszczone w Biuletynie będą publikowane do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej.
  2. Celem ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze jest przekazanie w sposób jasny i przystępny informacji dotyczących naboru. Ogłoszenie ma stanowić kompletny zbiór informacji o naborze.
  3. Poza informacjami zawartymi w ogłoszeniu, o którym mowa § 6 ust.1 innych informacji się nie udziela.

§ 9

W Starostwie Powiatowym w Radomiu przeznaczona jest specjalna tablica dla celu publikacji informacji o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.

§ 10

  1. Wymagania dotyczące stanowiska, na które jest przeprowadzany nabór, w zakresie predyspozycji i zdolności ogólnych oraz umiejętności kierowniczych, mogą obejmować w szczególności:
    1. zdolności analityczne,
    2. kreatywność,
    3. elastyczność,
    4. pewność siebie,
    5. komunikatywność,
    6. odporność na stres,
    7. umiejętność pracy w zespole,
    8. umiejętność kierowania zespołem,
    9. umiejętność myślenia strategicznego.

§ 11

  1. Wymagania dotyczące stanowiska, na które jest przeprowadzany nabór, w zakresie wiedzy fachowej mogą obejmować :
    1. wiedzę i doświadczenie w zakresie określonych zagadnień,
    2. umiejętności zawodowe,
    3. znajomość języka lub języków obcych.
  2. Starosta może wskazać niezbędne wymagania związane ze stanowiskiem urzędniczym, a w przypadku wymagań dodatkowych ustalić maksymalną liczbę punktów możliwych do uzyskania w ramach procedury rekrutacyjnej przysługujących za spełnienie każdego z wymagań dodatkowych. W odniesieniu do wybranych wymagań dodatkowych możliwe jest zróżnicowanie oceny stopnia spełnienia danego wymogu.
  3. Starosta może wprowadzić takie wymagania podstawowe, w odniesieniu do których możliwe jest ustalenie liczby punktów przy której uznaje się, że dany wymóg jest spełniony.
  4. Starosta wskazuje sposób, w jaki wymagania dotyczące stanowiska, na które jest przeprowadzany nabór podlegają weryfikacji w ramach procedury rekrutacyjnej.

§ 12

  1. Kandydaci na wolne stanowiska urzędnicze są zobowiązani złożyć następujące dokumenty:
    1. list motywacyjny
    2. życiorys - curriculum vitae,
    3. kwestionariusz osobowy,
    4. kserokopie świadectw pracy (jeżeli jest to kolejne zatrudnienie),
    5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
  2. Dodatkowe dokumenty może określać ogłoszenie o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.
  3. Na żądanie komisji rekrutacyjnej kandydaci są zobowiązani dostarczyć oryginały dokumentów o których mowa w § 13 ust. 1 pkt d – e. W przypadku dokumentów, których mowa w ust.2 zasadę tą stosuje się odpowiednio.

§ 13

  1. Termin składania dokumentów nie może być krótszy niż 14 dni od daty opublikowania ogłoszenia o konkursie w Biuletynie.
  2. Termin składania dokumentów, z uwzględnieniem zasady wyrażonej w ust.1, określa każdorazowo starosta. Wskazuje on datę rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania dokumentów.
  3. Przy obliczaniu innych terminów stosuje się zasadę wyrażoną w ust.2 .

§ 14

  1. Dokumenty składane są przez kandydatów w siedzibie urzędu w sposób wskazany w ogłoszeniu lub drogą pocztową.
  2. W razie złożenia dokumentów drogą pocztową, za ich datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego polskiego urzędu pocztowego.

§ 15

  1. Dokumenty przyjmowane są tylko w terminie wskazanym w ogłoszeniu. Po jego upływie dokumenty nie podlegają rozpatrzeniu.
  2. Nie przyjmuje się dokumentów w przypadku braku rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze.

§ 16

  1. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w ramach procedury rekrutacyjnej dołącza się do jego akt osobowych.
  2. Dokumenty kandydatów, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą w Starostwie, przez okres 2 lat a następnie przekazywane do archiwum zakładowego.
  3. Dokumenty pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

§ 17

  1. Komisję rekrutacyjną, zwaną dalej komisją, powołuje starosta.
  2. Do zadań komisji należy:
    1. dokonanie wstępnej selekcji kandydatów,
    2. merytorycznej selekcji kandydatów,
    3. wyłonienia kandydata, z którym ma zostać nawiązany stosunek pracy.
  3. W skład komisji wchodzi:
    1. starosta lub sekretarz, jako przewodniczący
    2. naczelnik wydziału, w którym ma zostać zatrudniony pracownik, wyłoniony w drodze naboru, lub osoba wyznaczona przez starostę
    3. inspektor ds. kadr, jako sekretarz komisji.
  4. Członkiem komisji nie może być osoba, która jest małżonkiem kandydata lub jego krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, albo pozostaje wobec niego w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do jej bezstronności.
  5. Osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu konkursu nie mogą przystąpić do tego konkursu.

§ 18

  1. Komisja działa do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej.
  2. Komisja obraduje na posiedzeniach. Z posiedzenia komisji jest sporządzany protokół.
  3. Protokół sporządza sekretarz komisji. Protokół podpisują członkowie komisji. Protokół stanowi załącznik do protokołu przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
  4. Komisja obraduje w pełnym składzie.

§ 19

Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów przeprowadzana jest w celu ustalenia, czy kandydat spełnia wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

  1. Wstępną selekcję kandydatów przeprowadza komisja rekrutacyjna.
  2. Wstępna selekcja kandydatów dokonywana jest poprzez analizę dostarczonych przez nich dokumentów.

§ 20

  1. Po przeprowadzeniu wstępnej selekcji kandydatów komisja rekrutacyjna przygotowuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. (zał. nr 4)
  2. Nie umieszczenie na liście jest jednoznaczne z niespełnieniem kryteriów, o których mowa w ust.1.
  3. Lista podlega publikacji w Biuletynie nie później niż w terminie 14 dni roboczych licząc od dnia upływu terminu składania dokumentów.

§ 21

  1. Merytoryczna selekcja kandydatów obejmuje rozmowę kwalifikacyjną.
  2. Celem dokonania oceny wiedzy fachowej kandydatów może być przeprowadzenie testu kwalifikacyjnego.
  3. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest sprawdzenie wymagań, o których mowa w § 10 – 11 w szczególności w sytuacji, gdy nie przeprowadza się testów kwalifikacyjnych.

§ 22

  1. Rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem prowadzi komisja rekrutacyjna.
  2. Rozmowy są przeprowadzane z kandydatami w porządku alfabetycznym.
  3. Odpowiedzi kandydatów podlegają ocenie w skali 0 – 2 pkt.
  4. Maksymalna ilość punktów uzyskanych łącznie z rozmowy kwalifikacyjnej od wszystkich członków komisji wynosi 20 pkt.
  5. Z przebiegu rozmowy sporządza się protokół. Protokół stanowi załącznik do protokołu z przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska urzędnicze. (zał. nr 5)

§ 23

  1. Z kandydatem wyłonionym w drodze naboru nawiązuje się niezwłocznie stosunek pracy, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy.
  2. W przypadku, gdy kandydat wyłoniony w drodze naboru odmówi nawiązania stosunku pracy, stosunek pracy nawiązuje się z kolejną osobą spośród kandydatów wymienionych w protokole naboru, o którym mowa w art. 3 e ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593, z późn. zm.

§ 24

  1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
  2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
    1. nazwę i adres jednostki,
    2. określenie stanowiska urzędniczego,
    3. imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
    4. uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
  3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy.
  4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.
  5. Wzór ogłoszenia o wyniku naboru stanowi załącznik nr 6 i 6a do niniejszej procedury.

Aktualności

  • 2020.01.15

    Ruszyła IX edycja Konkursu "Perła Powiatu"

    Ruszyła kolejna IX edycja Konkursu Gospodarczego Starosty Radomskiego „Perła Powiatu”, którego celem jest wyróżnienie produktów, firm oraz rolników z terenu powiatu osiągających najlepsze efekty w 2019 roku. Zachęcamy do zgłaszania przez Państwa kandydatur w następujących kategoriach: Mała Firma Roku, Firma Roku, Produkt Roku, Małe Gospodarstwo Rolne, Gospodarstwo Rolne oraz w zupełnie nowej kategorii Firma Przyjazna Rodzinie.

  • 2020.01.13

    Uwaga mieszkańcy gminy Iłża!

    Informujemy, że w dniach od 13 do 17 stycznia 2020 roku trwają konsultacje społeczne w zakresie zajęcia stanowiska zawartego w pytaniu:

    „Czy jesteś za wyłączeniem z terytorium Powiatu Radomskiego, Gminy Iłża części obszaru obrębu ewidencyjnego Seredzice i włączeniem tego obszaru do Gminy Mirzec w Powiecie Starachowickim?"

     

  • 2020.01.10

    Edukacyjne sukcesy szkół średnich prowadzonych przez Powiat Radomski

    W ogólnopolskim rankingu edukacyjnym liceów i techników 2020 w Polsce branżowego pisma „Perspektywy”. Bardzo wysoką pozycję w rankingach zajęło Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pionkach, gdzie odnotowano 100-procentową zdawalność egzaminów zawodowych. Z kolei Liceum Ogólnokształcące imienia Mikołaja Kopernika w Iłży z wynikami zdawalności matur powyżej średniej mazowieckiej, zostało sklasyfikowane o wiele wyżej niż znane radomskie szkoły średnie.

     

  • 2020.01.08

    Leśnicy współpracują z Powiatem Radomskim

    Lasy prywatne na terenie powiatu radomskiego znalazły się pod opieką dwóch Nadleśnictw Lasów Państwowych. Teraz ich właściciele będą mogli legalnie pozyskiwać drewno, a także uzyskiwać porady specjalistów w zakresie racjonalnej gospodarki leśnej - takie są założenia porozumienia z leśnikami, które właśnie podpisał starosta radomski.

  • 2020.01.03

    Jaki będzie 2020 rok w Powiecie Radomskim? Odpowiada starosta Waldemar Trelka

    - Tylko w pierwszym roku kadencji zrealizowaliśmy inwestycje za 70 milionów złotych. Teraz nadszedł czas na nowe wyzwania: modernizację kolejnych odcinków dróg powiatowych, pierwszy krok w stronę budowy nowego szpitala w Pionkach oraz rozwój szkół średnich na terenie powiatu – zapowiada starosta radomski.

     

  • 2020.01.02

    Noworoczny pokaz fajerwerków w Iłży

    Jeden z największych pokazów sztucznych ogni odbył się w Nowy Rok w Iłży. Widowisko rozpoczęło się kwadrans po godzinie dwudziestej i trwało aż 15 minut. Ze wzgórza zamkowego przy akompaniamencie muzyki w niebo wystrzeliły najpiękniejsze fajerwerki. Zgromadzona, tego dnia na iłżeckim Rynku, publiczność nie kryła zachwytu.

  • 2019.12.23

    Szanowni Państwo,

    Mieszkańcy Powiatu Radomskiego

    Niech nadchodzące Święta Bożego Narodzenia,

    spędzone w gronie najbliższych, w atmosferze miłości,

    wzajemnego szacunku i zrozumienia, przyniosą optymizm i pogodę ducha.

    Niech radość i pokój płynące od Nowonarodzonego Jezusa Chrystusa

    dodają sił i energii do realizacji nowych planów i zamierzeń,

    a nadchodzący Nowy Rok przyniesie zdrowie, szczęście

    oraz pomyślność w życiu osobistym i zawodowym.

    Starosta Radomski      Przewodniczący Rady Powiatu

    Waldemar Trelka         Krzysztof Murawski

  • 2019.12.23

    Nowy, bezpieczny samochód dla podopiecznych DPS w Wierzbicy

    Dom Pomocy Społecznej w Wierzbicy, który zapewnia całodobową opiekę dla ponad 120 osób, ma nowy samochód do przewozu osób niepełnosprawnych.

  • 2019.12.20

    Radni przyjęli budżet powiatu na 2020 rok. Jakie inwestycje?

    Podczas ostatniej w 2019 roku sesji Rady Powiatu Radomskiego został uchwalony budżet na 2020 rok. Nie obyło się bez dyskusji, zarówno nad planowanymi inwestycjami, z których jedną z najważniejszych jest budowa nowego pawilonu szpitala w Pionkach oraz szereg zadań drogowych, jak również Wieloletnią Prognozą Finansową, planującą finanse samorządu powiatowego w kolejnych latach.

  • 2019.12.19

    Udany Przegląd w Iłży

    W iłżeckim domu kultury już po raz XXII odbył się Przegląd Twórczości Artystycznej Osób Niepełnosprawnych.

     

Kalendarium

«styczeń2020»
PnWtŚrCzwPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Kontakt

Uwaga!

Od dnia 1 stycznia 2017 r. przy dokonywaniu zakupu/sprzedaży towarów i usług, wystawianiu bądź otrzymywaniu faktur obowiązują dane:

 


Nabywca: Powiat Radomski

ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom

NIP: 948-26-04-208
REGON: 670223110

Odbiorca: Starostwo Powiatowe w Radomiu

ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom

Numery telefonów centrali:

tel. (48) 365 58 01
fax (48) 365 58 07

Bezpośrednie numery telefonów

Godziny urzędowania:


poniedziałek 8.00 - 16.00
wtorek - czwartek 7.30 - 15.30

piątek 7.00 - 15.00
 

skrzynki pocztowe:
promocja@radompowiat.pl
powiat@radompowiat.pl


 Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /spradom/skrytka


Konta bankowe 

Rachunek dochodów Skarbu Państwa (opłaty melioracyjne, użytkowanie wieczyste gruntów Skarbu Państwa, opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, karty parkingowe, legitymacje osoby niepełnosprawnej i ich duplikaty)

38 1600 1462 1839 9265 3000 0005

 

Rachunek dochodów własnych (opłaty komunikacyjne i geodezyjne, karty wędkarskie, płatności za faktury)

98 1600 1462 1821 4410 6000 0002

 

Rachunek sum depozytowych (wadia, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, dzierżawa obwodów łowieckich)

71 1600 1462 1821 4410 6000 0003

 

opłata skarbowa za czynności urzędowe

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

 


Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.