Konsumencie, czy znasz swoje prawa? /17 - 03 - 2009 r./ |
Z okazji Światowego Dnia Konsumenta oraz 10 lat funkcjonowania instytucji powiatowego rzecznika praw konsumentów w starostwie odbyła się konferencja prasowa poświęcona zagadnieniom związanym z ochroną klientów.
Ciekawych porad dotyczących reklamacji, zawierania umów czy opinii rzeczoznawców udzieliła powiatowy rzecznik praw konsumentów Jadwiga Rojek. W ubiegłym roku z jej pomocy skorzystało 1300 osób, podczas gdy w roku 2007 – 966. Zdaniem pani rzecznik świadczy to o wzroście świadomości konsumentów i zapotrzebowaniu na skuteczną pomoc.
- Sprawy z jakimi zwracają się do mnie klienci są bardzo różne, począwszy od reklamacji towarów codziennego użytku, skończywszy na nienależytym świadczeniu usług np. remontowo- budowlanych – mówi Jadwiga Rojek. – Moja praca polega na udzielaniu bezpłatnych porad prawnych przez telefon, Internet bądź w biurze. Często zdarza mi się także podejmować interwencje i pośredniczyć w mediacjach z przedsiębiorcą.
Zdaniem Jadwigi Rojek duży odsetek zgłaszanych problemów stanowią umowy zawarte na odległość, które nie zawsze są dla nas korzystne. Należy pamiętać, aby w każdej umowie podać elementy takie jak: dane wykonawcy/zleceniobiorcy, cenę i termin wykonania oraz jej przedmiot, który należy dokładnie opisać – określić: wymiary, kolor, właściwości, cechy.
W konferencji prasowej uczestniczył także Wojciech Pysiak zdobywca tytułu Mistrza Kraju i Województwa Mazowieckiego, w kategorii „Rolnik” w konkursie Agroligi. Pan Wojciech (fot. 4) – przybył wraz z małżonką i trójką dzieci - opowiedział o pracy w gospodarstwie rolnym oraz o wizycie w pałacu prezydenckim.